środa, 3 stycznia 2007

Pogoda

Od jakiegoś czasu nękają Irlandię (zresztą nie tylko Irlandię - całą Europę) silne wiatry ... już mam ich trochę dość.
Pogoda w Irlandii i tak jest bardzo zmienna, a przy tych wiatrach, potrafi zmieniać się co pół godziny - jak w kalejdoskopie - słońce,deszcz, chmury, deszcz, słońce, chmury, deszcz ...
No ale w końcu zima :)
Pogoda w innym aspekcie. Lubię książki litaratury angielskiej XIX wieku ("Duma i uprzedzenie", "Emma", "Małe kobietki" itp.) i zawsze zastanawiałam się o co im chodzi z tą pogodą, w każdej rozmowie przewijał się wątek deszczu lub słońca. Przypisałam to po prostu ówczesnej kulturze. Nic bardziej mylnego. Dzięki mojej pracy mam spory kontakt z ludźmi, i ich spospbem zagajenia rozmowy jest zawsze pogoda :) i to nie tylko ze mną - "obcą", ale też z moimi współpracownicami Irlandkami. Najśmieszniejsze, że nigdy im się nie dogodzi - świeci słońce to im za gorąco, pada deszcz, to czarna rozpacz :D
A ja tam wolę deszcz od śniegu ;)

Brak komentarzy: